Preskočiť na hlavný obsah

Pekelné stroje


Ahojte :D :D 
Moji milí čitatelia, vítam vás pri novom článku ,v ktorom vám zrecenzujem sériu Pekelné stroje od Cassandry Clare. V tomto článku vám ako keby zhrniem 3 recenzie do jednej.Prvý krát sa mi podarilo prečítať nejakú sériu celú komplet za sebou, tak som sa rozhodla ,že pridám iba jednu recenziu na celú sériu. Dúfam ,že sa vám článok bude páčiť. Poďme na to :





Pekelné stroje

1.diel
Názov knihy : Mechanický anjel
Originálny názov : Clockwork Angel
Autor : Cassandra Clare
Séria : Pekelné stroje 
Vydavateľstvo : Slovart
Počet strán : 400
Rozmery : 140×215 mm
Väzba : pevná s prebalom
Rok vydania : 2013
Vekové odporúčanie : 15+
Obsah : Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a ,že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.

2.diel
Názov knihy : Mechanický princ
Originálny názov : Clockwork Prince
Autor : Cassandra Clare
Séria : Pekelné stroje
Vydavateľstvo : Slovart 
Počet strán : 424
Rozmery : 140×215 mm
Väzba : pevná s prebalom 
Rok vydania : 2013
Vekové odporúčanie : 15+
Obsah : V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil.
Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?


3.diel
Názov knihy : Mechanická princezná
Originálny názov : Clockwork Princess
Séria : Pekelné stroje
Vydavateľstvo :
Počet strán : 480
Rozmery : 130×210 mm
Väzba : pevná s prebalom
Rok vydania : 2013
Vekové odporúčanie : 15+
Obsah : Nad londýnskym Inštitútom sa zmráka. Mortmain pripravuje útok na Tieňolovcov: chce ich zničiť pomocou Pekelných strojov – armády neľútostných automatonov. Na dokončenie svojho plánu potrebuje už len jedno: Tessu Grayovú. 
Tieňolovci sa snažia objaviť Mortmaina, skôr než vyšle armádu do útoku. Keď však Mortmain unesie Tessu, Jem a Will, ktorí si obaja robia nároky na jej srdce a lásku, sú ochotní urobiť čokoľvek na jej zachránu. Tessa si uvedomuje, že jediný, kto jej môže pomôcť, je ona sama. Ale dokáže sa jedno obyčajné dievča postaviť celej armáde Pekelných strojov ?

Celú sériu objednávajte tu (cena tejto kolekcie je 33,02 €) .

Priblíženie celej série : Celý príbeh sa odohráva v Londýne. Tessa Grayová pricestuje po smrti svojej tety Harriet na žiadosť svojho brata ,ktorý jej sľúbil ,že sa o ňu postará do Londýna. V Londýne ju však neprivíta brat ale Temné sestry (pani Darková a pani Blacková) ,ktoré sa snažia prebudiť jej dar. Väznia ju. Tessa sa snažila utiecť ale snaha bola márna. Jedného dňa jej Temné sestry oznámia ,že už je pripravená a ,že ich dielo je hotové. Mesiace ,čo u nich bola sa snažila prebúdzať a ovládať svoj dar. A to je zmena podoby-Tessa na seba dokáže zobrať podobu hocijakého človeka ,či už živého alebo mŕtveho, prvý krát na to potrebuje predmet ,ktorý patrí/patril danej osobe a druhý krát už sa jej stačí iba sústrediť na tú osobu ,ktorej podobu chce dosiahnuť a na ,ktorú sa už premenila a je to. Tessa nielen ,že dokáže zmeniť podobu ale dokáže cítiť a vidieť spomienky tej osoby ,ktorej premenu dosiahla a nejakým neviditeľným lankom mágie sa s ňou spojiť. Takže sa stane úplne tou osobou. Keď sa Tessa dozvie ,že ju Temné sestry chcú vydať za istého tajomného Magistra ,ktorý ma s ňou nekalé plány, netúži po ničom inom ako po úteku. Sama to nedokáže ale vďaka Tieňolovcovi Willovi Herondaleovi sa jej podarí uniknúť. Útočisko nájde v Londýnskom Inštitúte ,kde jej poskytnú ochranu a neskôr možnosť naučiť sa bojovať a ona im na oplátku občas poskytne jej dar meniť ľudskú podobu. Po mnohých zradách ,ktorými si prejde nájde rodinu práve v Inštitúte a to uzavretého ale aj čestného a neskôr zistí ,že aj dobrosrdečného Willa Herondala, láskavého Jamesa Carstairsa, milú a láskavú Charlotte Branwellovú,ktorá okolo seba šíri materinskú lásku ,jej manžela Henryho oddaného vynálezcu ,ktorý sa snaží zlepšiť svet Tieňolovcov, slúžku a zároveň Tessinu priateľku Sophie Collinsovú a nakoniec Jessamine Lovelaceovú ,s ktorou síce nemajú najlepší vzťah ale Tessa ich bude postupne brať všetkých ako rodinu. Jem Carstairs a Will Herondale zaplnia od spodu až povrch Tessino srdce, pretože sa do oboch zaľúbi a oni rovnako do nej. Čaká na nich veľa dobrodružstiev a neodhalených tajomstiev a taktiež spústa porušených pravidiel a nebezpečenstva. Spolu ale všetko zvládnu. Až v tretiom dieli sa odhalí Tessina existencia, zistí prečo je tým kým je a aké plány má s ňou Magister. Viac vám ale prezradiť nemôžem, nechcem vás pripraviť o ten moment prekvapenia. Ale ak chcete zistiť s kým sa spojí Tessin život (či s Willom alebo Jemom , ja som od začiatku úprimne fandila Willovi)  a na čo ju Magister potrebuje ,tak sa určite pustite do čítania tejto série. 

Tieňolovci (vysvetlenie) - tí ,ktorí ste ešte nečítali nič z Tieňoloveckej ságy od Cassie Clare ,tak tieňolovci sú bojovníci s ľudskou a anjelskou krvou, ktorí chránia obyčajných ľudí a Dolnosveťanov pred démonmi, férmi, nebezpečnými Dolnosveťanmi (upíri, vlkolaci) a atď...

Môj názor, odporúčanie : Keď som prečítala prvý diel tejto série nedokázala som myslieť na nič iné ako na to ,čo bude ďalej. Kým som nedržala v rukách zvyšné dva diely ,tak som sa šla zblázniť. O tejto knihe sa mi ešte dokonca aj snívalo. Od začiatku si ma úplne omotala okolo prsta ako návyková droga ,ktorej sa nedokážete nabažiť. ÚPLNE SOM SI JU ZAMILOVALA. Dokonca by som povedala ,že doteraz zo všetkých sérii čo som čítala túto som si obľúbila najviac. Prvý diel som prečítala za 2 dni, druhý za 1 deň a tretí tak isto za 1 deň.Najviac som si zo všetkých postáv obľúbila odvážnu, tvrdohlavá, zábavnú a láskavú milovníčku a poetičku Tessu Grayovú, odvážneho,fešného (aspoň podľa popisu) , prchkého, navonok drzého a nepríjemneho Willa Herondala, ktorý je ale v skutočnosti čestný, láskavý, priateľský, zábavný a dobrosrdečný a tak isto milovník kníh a poézie a  je trhlého, zábavného, čestného, priateľského veľkobosoráka Londýna Magnusa Banea. Bez týchto postáv by som si túto  sériu nevedela predstaviť.Pri tejto sérii som sa niekoľko krát zasmiala. Naozaj mi spríjemnila a osviežila tie 4 dni počas, ktorých som ju čítala. Táto séria je tajomná, dramatická,magická. Nachádzajú sa v nej útržky poézie, intrigy, zrady,tajomstvá, láska, priateľstvá, oddanosť, boje. Jednoducho táto séria je top. Odporúčam všetkým milovníkom fantasy a sci-fi žánru. Nie je čo vytknúť. Na túto sériu nikdy nezabudnem. Od prvej knihy ma spútala do svojho čara a nedala mi nadýchnuť sa (celý čas ma držala v napätí, bola som ako na tŕňoch) , vôbec som nedokázala odhadnúť ,čo bude ďalej nasledovať. Jednoducho milujem, milujem, milujem Pekelné stroje a k tejto sérii sa rozhodne jedného dňa vrátim a znova si ju prečítam a zaspomínam, prejdem tie kúzelné momenty ,na ktoré nikdy nezabudnem. Pre mňa Tessa Grayová, Will Herondale a Magnus Bane sú tie najlepšie postavy vôbec ,zatiaľ.

Moje obľúbené úryvky z knihy : ,,Budeme tôňa a prach." ; ,,Nie si posledný sen mojej duše. Si jej prvý sen, jedniný sen, ktorý som si nikdy nevedel zakázať."
Hodnotenie : 


PS: Keby som mohla dám aj viac.

Odporúčam : Rozhodne áno.

Toto je ž z dnešného článku všetko. Dúfam ,že sa vám páčil. Fuuh šak som sa ale rozpísala. Dúfam ,že sa vám dnešná recenzia páčila. Čítali ste aj vy Pekelné stroje ? Ak áno dajte mi vedieť dolu do komentárov ako sa vám páčila a ,či by stu ju odporučili aj niekom inému a samozrejme rada si prečítam váš názor na dnešné recenziu. A ste túto sériu ešte nečítala alebo sa neodhodlali  , tak určite neváhajte a kupujte a čítajte. V najbližšej dobe sa určite môžete tešiť na Book haul, recenziu k Polnočnej dáme a na Čitateľský plán, ktpré osviežia tento blog. Ja sa na vás teším opäť nabudúce a dovtedy sa majte pekne moji milí knihomoli. Ahojte :D :D























Komentáre

Anonymný napísal(a)…
Dobry den, povedali by ste ze je kniha vhodna pre deti (12-13r)? Dakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr