Preskočiť na hlavný obsah

Dievča vo vlaku

Ahojte :D :D
 Milí čitatelia, prvýkrát vo svojom živote som sa odhodlala čítať triler. Požičala som si knihu Dievča vo vlaku od Pauly Hawkins. Podľa knihy bol natočený aj rovnomenný film. Mňa trilery vždy nejako nelákali ale rozhodla som sa vyskúšať aj niečo iné ako fantasy alebo sci-fi. A ako to dopadlo ? 
...
Názov knihy : Dievča vo vlaku
Originálny názov : The Girl on the Train
Autor : Paula Hawkins
Jazyk :  slovenský
Vydavateľstvo : Slovart
Počet strán : 320
Rozmer : 130×210 mm
Väzba : pevná s prebalom
...
Rachel každé ráno cestuje tým istým vlakom do Londýna. Vie, že pri jednom návestidle spoj vždy zastaví a že si chvíľu môže prezerať domy s malými záhradkami. Dokonca má pocit, akoby obyvateľov jedného z nich už poznala. Volá ich Jess a Jason a ich život sa jej zdá dokonalý. Škoda, že ona nemala toľko šťastia. Rachelino manželstvo sa rozpadlo, nedávno prišla o prácu, býva v podnájme a každý deň predstiera, že chodí do roboty. Potom však uvidí niečo šokujúce - oznam v novinách, že „Jess“, pani dokonalá, je nezvestná - a odrazu sa všetko zmení. Rachel má konečne šancu stať sa súčasťou života, ktorý pozorovala len z diaľky, a ukázať, že je oveľa viac, ako iba dievča vo vlaku.
...
Príbeh písaný z pohľadov 3 žien : Rachel, Anny a Megan.

Rachel je rozvedená alkoholička ,ktorá každý deň cestuje vlakom do Londýna a naspäť. Vždy z okna pozoruje jeden dom vo Witney ,kde býva jeden manželský par ,ktorý veľmi obdivuje. Nepozná ich. Pomenovala ich Jess a Jason (Megan a jej manžel Scott).Podľa nej sú stelesnením pravej lásky. Vidí v nich to ,čo ona stratila. Rachel bola kedysi so svojím manželom šťastná ,kým neprišla manželská kríza. Nemohli mať dieťa, ona začala piť a jej manžel si našiel inú ,s ktorou je dnes ženatý a má s ňou dieťa. Rachel sa nedokáže vyrovnať s tým ,že sa jej manželstvo rozpadlo. Neustále svojmu ex vyvoláva. A stále v kútiku duše dúfa ,že sa všetko zmení ,že sa k nej jej ex vráti. Z energickej ženy sa stala troska ,ktorá nachádza zmysel života iba v alkohole. 

Anna je tá ,čo Rachel rozbila manželstvo. Nič si z toho nerobí. Je presvedčená ,že to bolo správne rozhodnutie a ,že svojho manžela Toma zachránila z nešťastného manželstva. Spolu s Tomom majú malé dievčatko Evie. Annu veľmi hnevá správanie Rachel ,ktorá pri prijatí veľkého množstva alkohola koná veci ,ktoré by za triezva nemala v úmysle ,za to Annu veľmi znepokojujú až v nej prebúdzajú paranoju a strach. 

 Megan je maliarka. Nejakú dobu pracuje ako opatrovateľka Evie u Anny v dome. Potom dá ale výpoveď. Anna je vydatá za Scotta Hipwella. Miluje ho ale nie je s ním šťastná a trocha sa ho aj bojí. Skrýva pred ním tajomstvá ,ktoré mu nehodlá odhaliť. Scott chce mať s ňou dieťa ,no Megan ho nechce a má na to aj dôvod. Jedného dňa sa niečo stane. Megan utečie z domu a už sa nevráti. Nikto o nej nič nevie. Je nezvestná. 

V deň ,keď sa Megan stratí sa Rachel ocitne vo Witney. Na druhý deň sa zobudí dobitá a na nič sa nepamätá. Je možné ,že videla niečo ,čo by mohlo pomôcť nájsť Megan. Zrazu život Rachel nadobudne zmysel. Bude sa zo všetkých síl zistiť ,čo sa stalo s Megan. A popri tom zistí ,že nič nie je také ako sa na prvý pohľad zdá. Dozvie sa veci ,ktoré navždy zmenia jej život. 
...
Kniha ma zo začiatku moc nebavila a trvalo kým som sa mi podarilo pochopiť hl. hrdinku Rachel. Ale nejak pri stej strane sa mi podarilo začítať a ponoriť sa do príbehu. Dychtivo som čakala ,čo sa ďalej udeje a na to ,čo sa stalo s Megan. Či ju niekto uniesol alebo zavraždil alebo utiekla sama (aj ,keď to bolo najmenej pravdepodobné). Neskôr som s hl. hrdinkou Rachel súcitila a bolo mi jej ľúto. A s Megan taktiež aj ,keď zo začiatku som ju moc nechápala ale neskôr som všetko pochopila. Kniha sa mi páčila. Ešte by som si z tohto žánra alebo od tejto autorky niečo prečítala. Po dočítaní knihy som si hneď šla pozrieť aj film. A musím vám povedať ,že je to jeden z mála filmov ,ktoré som videla sfilmované podľa kníh ,ktoré sa celkom zhodovali aj s knihou. Film sa mi páčil ale kniha bola lepšia. Nie som v tomto žánri odborník ale odporučila by som ju tým ,ktorí majú tento žáner radi alebo tým ,ktorí by sa chceli doň pustiť. Kniha je napínavá a pútavá. 
...
Hodnotenie : 

Odporúčam ? : ÁNO
Cena : 11,35€
Objednať môžete tu.
 Čítal už niekto z vás túto knihu ? Ak áno ,tak aký je váš názor na ňu ? Toto je už z dnešnej recenzie všetko. Dúfam ,že sa vám páčila. Teším sa na vás opäť nabudúce. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D

Martina Karasová, Milujeme knihy
Filmový trailer :



Filmové hodnotenie : 3,5

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr