Preskočiť na hlavný obsah

Vrania šestka

Ahojte :D :D
Milí moji čitatelia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na Vraniu šestku od Leigh Bardugo ,ktorá bola u nás vydaná 27. októbra vydavateľstvom Slovart. Ja som bola na túto knihu veľmi zvedavá a nemohla som sa dočkať jej vydania. Videla som na ňu veľa pozitívnych reakcií  a to je asi jeden z dôvodov prečo ma tak nadchla. A tým ďalším je obálka. Prečítala som ju minulý týždeň a dnes by som sa s vami chcela podeliť o môj názor.
,, Žiadne trúchlenie. Žiadne pohreby.´´
Názov knihy : Vrania šestka
Originálny názov : Six of Crows
Autor : Leigh Bardugo
Jazyk : slovenský
Séria : Vrania šestka
Diel v poradí : prvý diel
Nasledujúci diel : Kráľovstvo podvodníkov
Vydavateľstvo : Slovart
Počet strán : 488
Rozmer : 130×210 mm
Väzba : brožovaná
Vekové odporúčanie : 15+
Šesť nebezpečných vyvrheľov. Jedna neuskutočniteľná úloha. 

Vrania šestka – to je šesť zúfalých a pokútnych indivíduí: trestanec (čo prahne po pomste), ostrostrelec (ktorý neodolá žiadnej stávke), zbeh (čo zutekal pred životom v luxuse jednej z najbohatších rodín), špiónka (známa ako Prízrak), lámačka (čo sa pretĺka spodinou sveta pomocou mágie) a zlodej (s darom vyviaznuť živý zovšadiaľ). Najali ich na pochybnú lúpež storočia. Ich úloha je celkom jednoduchá. Vlámať sa na Ľadový dvor a oslobodiť jedného väzňa. Až na to, že Ľadový dvor je nedobytná vojenská pevnosť, ktorú zatiaľ nikto, ale naozaj nikto nezdolal. Väzňom je známy vedec, ktorý dokáže šmahom ruky rozpútať magickú spúšť v celom známom svete. A členovia Vranej šestky musia prežiť dosť dlho, aby si vyzdvihli (a potom aj minuli) svoju nepredstaviteľnú finančnú odmenu. Vrania šestka je nezastaviteľná, ak sa len Kaz, Inej, Jesper, Nina, Matthias a Wylan nepozabíjajú navzájom skôr, než vstanú od stola.
Vrania šestka je príbeh ,v ktorom nemáme len jednu hlavnú postavu ale rovno až 6. 6 nebezpečných zločincov (Kaz, Inej, Jesper, Nina, Matthias a Wylan) ,ktorí sa spoločne vydajú na nebezpečnú misiu. Ak ju splnia získajú nepredstaviteľné množstvo peňazí. Kaz je prefíkaný špičkový zlodej prezývaný ako Špinavec. Inej je Kazova špiónka a pravá ruka, prezývajú ju aj Prízrak. Jesper je skvelý ostrostrelec ,ktorý neodolá hazardným hrám. Wylan to vie s výbušninami. V našej šestke je dôležitý aj ako poistka voči jeho otcovi ,ktorý si ich objednal na ten prínosný kšeft spomínaný vyššie. Nina je griša - lámačka ,ktorá je vďaka svojej moci veľmi pre skupinu dôležitá. Pomáha s uzdravovaním ranených a v boji jej to taktiež ide skvelo. Matthias je bývalý drüskele (lovec čarodejníc - gríš), zavretý nespravodlivo vo väzení. Dôvodom je Nina. Naša partička ho oslobodí a uzavrie s ním výhodnú dohodu. Každý  z hl. hrdinov má svoje tajomstvá, niektorí aj temnú minulosť. Niektorí plánujú pomstu a ak zvládnu ich ťažkú úlohu môžu si začať plniť svoje sny. Ich úlohou je vlámať sa do väzenia na Ľadový dvor a oslobodiť odtiaľ jedného väzňa ,ktorého poznatky by mohli pohnúť svetom. Na ceste za víťazstvom   ich čaká veľa prekážok ale oni sú odvážni a odhodlaní nevzdať sa. Beda každému hlupákovi ,ktorý by sa im postavil do cesty. Každý z nich je totiž nebezpečný ale spolu sú neporaziteľní. A ak sa nepozabíjajú navzájom ,tak dokážu všetko. 
Kniha bola pre mňa veľkým a príjemným prekvapením. Bavila ma hneď od začiatku. Občas tam boli trošku krvavejšie časti ale kniha bola aj humorne napísaná, akčná, napínavá a sem tam doplnená ľahkou, nenútenou romantikou. Kniha ma bavila a užívala som si každú stranu, každú vetu aj každé slovo. Hlavných hrdinov som si neskutočne zamilovala a ťažko povedať ,ktorého z nich najviac ,pretože každý z nich si ma niečím získal. Musím povedať ,že námet a myšlienka knihy je veľmi zaujímavá. Príbeh je skvelo napísaný. Štýl písania autorky sa mi veľmi páči. Kniha je vyvážaná aj opisom, aj dialógmi. Každá kapitola sa mi čítala veľmi príjemne. A tá obálka ... to ani nevravím. Pretože tá je veľmi krásna. Kniha má čierne strany a celé prevedenie knihy je v čiernej, červenej a bielej ,ktoré na knihe vypadá úžasne. Vrania šestka má až 2 mapy ,ktoré ešte dodávajú celému príbehu reálnejší nádych a sú veľmi krásne. Mňa táto kniha rozhodne nesklamala. Dokonca si dovolím tvrdiť ,že je to jedna z najlepších kníh ,ktoré boli tento rok vydané. Už sa veľmi teším na ďalší diel. Som zvedavá na obsah aj na obálku. Ešte by som dodala ,že na knihe je zaujímavé aj to ,že hlavní hrdinovia nie sú nejakí klasickí hrdinovia (bojovníci, králi, kráľovné, princezné  a ďalšie) ale zločinci ,čo vylepšuje celú atmosféru knihy. Podľa mňa ani nejde si tieto postavy nezamilovať. Každá z nich prekvitá sarkazmom a aj keď navonok pôsobia ako naničhodníci ,tak srdcom sú to ľudia ,ktorí si veľa prežili  a zanechalo to v nich stopy ale city v nich stále pretrvávajú. Aj ,keď sa to občas nezdá.  A ďalší bonus ,za ktorý má u mňa autorka veľké plus je to ,že sa kúsok zo seba, niečo pre ňu charakteristické preniesla aj na jednu postáv. Kto čítal poďakovanie na konci knihy ,tak vie o čom hovorím a kto nie , určite odporúčam prečítať. Podľa mňa je to zaujímavé a jednej z tých postáv to pridáva na originalite. Ja mám z knihy veľkú radosť a určite by som ju odporučila každému milovníkovi fantasy kníh a tým čitateľom ,ktorí neobľubujú presladené príbehy. Ak patríte do týchto kategórií ,tak je táto kniha ako stvorená pre vás. Určite odporúčam.
Hodnotenie : 
Odporúčam ? : ÁNO, všetkými desiatimi
Cena : 7,96€
Objednať môžete tu.
Tak toto je z dnešného  článku  všetko. Dúfam ,že sa vám páčil. Čítal už niekto z vás túto knihu alebo sa chystáte ? Pokiaľ ste čítali ,tak ako sa vám páčila ? Môžete sa podeliť o svoj názor dolu v komentároch pod článkom. Prajem vám pekný víkend. Naplno si ho užite. Teším sa na vás opäť nabudúce. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D

Martina Karasová, Milujeme knihy











Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició