Preskočiť na hlavný obsah

Polnočná dáma


Ahojte :D :D 
Prázdniny sa nám skracujú, preto ich užívajte na maximum. Konečne tu máme teplé,letné dni ,ktoré si môžeme schladiť prítomnosťou dobrých kníh. No a ja by som vám chcela o jednej z nich niečo napísať. Takže milí čitatelia, vítam vás pri novom článku, v ktorom vám zrecenzujem Polnočnú dámu od Cassandry Clare zo série Tajomná temnota. 

Polnočná dáma
Názov knihy : Polnočná dáma
Originálny názov : Lady Midnight
Autor : Cassandra Clare
Séria : Tajomná temnota
Diel v poradí : prvý
Nasledujúci diel : Lord of Shadows
Vydavateľstvo : Slovart
Počet strán : 584
Rozmery : 145×230 mm
Väzba : brožovaná
Rok vydania : 2017
Vekové odporúčanie : 15+
Cena : 12,95 €  (odporúčam zakúpiť v Panta Rhei iba za 10,32 € , odkaz tu )
Odkaz na recenziu k sérii Pekelné stroje tu.
Obsah : Sedemnásťročná Emma Carstairsová nikdy nezabudne na deň, keď zomreli jej rodičia. Pred piatimi rokmi bola len bezbranné dievča a svetom zmietala vojna. Bytosti z temnoty dychtili po krviprelievaní a ich zasvätení nepriatelia Tieňolovci boli takmer vyhubení. No Emma stále neverí, že brutálna vražda jej rodičov bola predzvesťou Temnej vojny. Teraz, po piatich rokoch, sa z Emmy stala bojovníčka, Tieňolovkyňa telom i duchom, najlepšia spomedzi svojich rovesníkov. No v srdci prechováva veľké tajomstvo - city k Julianovi Blackthornovi, k jej parabataiovi... city, ktoré prísne pravidlá Tieňolovcov výslovne zakazujú. V Dolnosvete spôsobí rozruch séria tajomných vrážd v Los Angeles. Mŕtve telá však majú niečo spoločné s mŕtvolami Emminých rodičov - ich pokožku zdobia zlovestné prastaré symboly. Emma chce zistiť viac, potrebuje vedieť, kto má na svedomí jej rodičov. Dokonca, aj keď tým uvalí do smrteľného nebezpečenstva Juliana. Emma stojí pred ťažkým rozhodnutím - či jej záleží viac na pomste, alebo na budúcnosti s Blackthornovcami.
Bližší obsah : Emma už dlho pátra po vrahovi svojich rodičov, nedokáže si pripustiť ,že by jej rodičia zomreli v Temnej vojne, nakoniec po dlhých rokoch natrafí na skutočné stopy, ktoré by ju mohli doviesť k vrahovi jej rodičov. Pomoc jej sľúbili jej oddaní priatelia : Cristina , Julian (jej parabatai, chalan do ,ktorého je tajne zamilovaná a ,ktorý je taktiaž tajne zamilovaný do Emmy, spolu budú prežívať zakázanú lásku), potom sa k nim pripoja Julianovi súrodenci (Tiberius, Tavvy, Livvy,Dru a neskôr aj najstarší brat




Mark) a Losangeleský veľkobosárk Malcom. Spolu sú nezastaviteĺný. Temnota ich začne oblopovať. Zistia ,že vrah Emminích rodičov vykonal viacero vrážd kvôli rituálu k oživeniu svojej milej ,ktorá nespravodlivo zomrela a on sa nedokázal vyrovnať s jej smrťou. Emma taktiež zistí ,že vražda jej rodičov bol len nepodarený pokus ,ktorý sa nevydaril (takže ich smrť bola márna). Zistí Emma kto zabil jej rodičov ? A bude s Julianom ? To sa dozviete jedine v Polnočnej dáme. 
Môj názor na toto dielo, odporúčanie : Kniha má skutočne pekný obal, lesklý s tyrkysovými stranami. Dej je dramatický, zalaskovaný, tajomný a temný. Ak  mám túto knihu porovnať s hociktorým dielom zo série Pekelné stroje, tak by sa dalo povedať, že bola pre mňa táto kniha sklamaním. No, aj táto kniha má v sebe niečo lákavé, magické a možno ,že ma ešte  druhý diel prekvapí, no zatiaľ vo mne Tajomná temnota nevyvolala veľké emócie.  Možno ,že niektorých z vás skôr nadchne viac Tajomná temnota, ako Pekelné stroje. Čo by som tejto knihe vytkla? Kniha má malinké písmenká, málo kapitol, ktoré sú naviac veľmi dlhé. Prvá polka knihy sa mi dosť vliekla a moc ma nebavila. Neodporúčam čitateľom, ktorí nemajú radi dlhé kapitoly a tým, ktorí majú radi množstvo akcia v knihách. Tým z vás, ktorým by toto nevadilo a milujete Tieňolovcov, tak ju môžete vyskúšať. Možno ,že vás nadchne, možno nie. Nebolo to úplná hrôza, no očakávala som viac. 
Hodnotenie : 3⭐/5⭐

Odporúčam : ÁNO
Tak na dnes je to všetko. Čítali ste už túto knihu ? Ak áno ,tak aký máte názor ? Nadchla vás viac ako séria Pekelné stroje alebo Nástroje smrteľníkov alebo nebola úplne podľa vašich očakávaní ? Ak nie, chystáte sa ? Dajte mi vedieť, rada si prečítam aj váš názor. Ako som spomínala , kniha nesklamala ale ani hviezdne neohúrila, možno to bude tým ,že Pekelné stroje boli pre mňa fakt top ,tak to teraz porovnávam ale tak možno po 2.dieli zmením názor. Ja sa s vami už lúčim a teším sa na vás opäť nabudúce. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D  












Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició